Elämysteos piirityksen alaisesta elämästä
Helsinki 16.–21.6.2022
Teatteri Universum, Perämiehenkatu 13
Suomi on miehitetty. Elät Maarianhaminassa. Kaupungista on tullut ulkoilmavankila, jota pommitetaan säännöllisin väliajoin. Pelkäät itsesi ja rakkaidesi puolesta. Tuijotat merelle. Tulossa on häät. On juhlittava kuin viimeistä päivää.
Seaside Prison on elämysteos 8–16 osallistujalle. Se sijoittuu vaihtoehtotodellisuuteen, jossa Ahvenanmaan tilanne muistuttaa Gazaa. Seaside Prisonissa käytetään larpin välineistöä teatterin black boxin kaltaisessa tilassa. Aiempaa kokemusta larpeista tai ennakkovalmisteluja ei tarvita.
Seaside Prison toteutetaan palestiinalais-suomalais-norjalaisena tuotantona.
Kesto: 4–5 tuntia (sisältäen työpajan ja kontekstualisaation)
Helsinki, Teatteri Universum
16.–21.6.2022
Tuotannon johto
Kaisa Kangas
Larp-suunnittelu
Kaisa Kangas,
Martin Nielsen,
Mohamad Rabah
Työpajafasilitointi
Maija Korhone
Kontekstualisaatio
Majed Abusalaman
Valosuunnittelu
Essi Santala
Äänisuunnittelu
Hannu
Sinervä
Videosuunnittelu
Joona
Pettersson
Videotuotanto (Palestiina)
Fatima AbdulKarim
Tuotantoassistentti
Syksy Räsänen
Valokuvat
Katri Lassila
Nettisivut
Iines Partanen
Pelaajien palautteita edellisestä palestiinalais-suomalaisesta larpistamme Halat hisarista:
”Halat hisar oli intensiivisin ja paras kokemukseni larpista. Se on taiteenlaji, jossa yhdessä rakennetaan tarina, johon kaikki eläytyvät kirjoitetun hahmonsa kautta.”
– Jussi Ahlroth (Finnish player), HS Kulttuuri, 20.8.2016
”My reaction tells of the power of Halat hisar. A blurry yet scarily real image of living under occupation, under constant threat of violence, had taken a grip of my heart during the weekend.”
– Venla Leimu, Finnish player
”For me the game was a mirror of what my life seemed like looking from far away. Sometimes when you’re living in a unique situation, you stop perceiving things that are happening around you and to you as abnormal.”
– Zeid Khalil, Palestinian player
”I am absolutely privileged to have had the opportunity to be a part of this great work and I am so looking forward to more challenging, self-awakening experiences with larp.”
– Basel Irshaid, Palestinian player
”This contradiction of feelings and the conflicted projections that kept coming as the game unfolded made me open my eyes [...] and also try to look at my situation as a Palestinian living under the occupation in a different, absurd sense rather than as a reality.”
– Bisan Samamra, Palestinian player